Klachtenprocedure

Ondanks de grote zorg die wij aan onze producten besteden kan het voorkomen dat u naar aanleiding van een levering reden tot reclamatie hebt. Dit willen we zo spoedig mogelijk voor u oplossen.

Bij Alcomex worden klachten conform ISO 9001 behandeld en afgewikkeld. Dit houdt in dat wij onderzoek doen naar de oorzaak van de klacht en de uitkomst hiervan gebruiken om toekomstige klachten te voorkomen.


Hoe wordt uw klacht bij ons behandeld?

    • meld ons uw klacht bij voorkeur per mail naar info@alcomex.nl of telefonisch op telefoonnummer 0226-351122.
    • wij doen onderzoek naar de oorzaak van uw klacht
    • u wordt over de gang van zaken op de hoogte gehouden
    • wij informeren u over de oorzaak en de afhandeling van uw klacht middels een 8D-report (zakelijke klanten)
    • wij gebruiken de ervaring om de klacht in de toekomst te voorkomen.

Leidt bovenstaande niet tot een oplossing, dan is het mogelijk uw geschil met ons aan te melden voor bemiddeling via de Stichting WebwinkelKeur. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk klachten aan te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om de klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.

Vind hier meer informatie over het ODR platform: https://www.webwinkelkeur.nl/een-europees-odradr-platform